reklama

Ako ma na ulici napadli členovia strany SaS a SME Rodina

Keď som si v novinách prečítala, ako Karolínu Farskú na ulici proti jej vôli natáčali na video a slovne ju atakovali, spomenula som si na moju nedávnu zlú osobnú skúsenosť s členmi strany SaS  a  ich kamarátom zo strany SME Rodina.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Písať pravdu o členoch politickej strany SaS sa nevypláca

V prvom rade chcem zdôrazniť, že som, dnes už bývalý, volič politickej strany Sloboda a solidarita. Volila som ich v čase, keď ma ako konzervatívne orientovaného voliča oslovil ich ekonomický program a nad ostatnými vecami z ich programu som vtedy prižmúrila obe oči.

Už viac ako dva roky blogujem a venujem sa hlavne lokálnym témam, ktoré súvisia s dianím v Banskej Bystrici, kde aj s rodinou žijem.

Minulý rok som mala tú "drzosť" a vo svojom blogu som upozornila na jednanie člena strany SaS Juraja Droppu. Saskár Juraj Droppa následne podal na mňa trestné oznámenie za ohováranie. Podanie trestného oznámenia na moju osobu zo strany člena opozičnej politickej strany SaS Juraja Droppu dodnes považujem za do značnej miery politicky motivovaný čin s cieľom zastrašiť ma, aby som verejne viac nepoukazovala na prešľapy ľudí blízkych opozičnej politickej strane SaS.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je zarážajúce, že na mňa podal trestné oznámenie za ohováranie jeden z členov opozičnej politickej strany Sloboda a solidarita, práve v čase, kedy táto politická strana predložila do parlamentu návrh, aby trestný čin ohovárania bol vyňatý z Trestného zákona, pretože podľa SaS: „Trestný čin ohovárania nemá v demokracii čo robiť.“

Samozrejme, že všetky informácie, ktoré som v blogu uverejnila o členovi SaS boli pravdivé, čo som aj doložila policajnému vyšetrovateľovi počas výsluchu, na ktorý som bola v tejto veci predvolaná. Prokurátor nakoniec voči mojej osobe trestné stíhanie zastavil.

Asi takto vyzerá praktická politika v praxi podľa strany Sloboda a solidarita, kde oficiálna rétorika SaS je v priamom rozpore s konaním členov tejto politickej strany.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď antismerácka opozícia podporuje na post primátora ex-smeráka

V máji minulého roka predseda SaS Richard Sulík oznámil, že strany SaS a OĽaNO podporia v komunálnych voľbách na post primátora Banskej Bystrice kandidáta menom Igor Kašper.

Keďže podnikateľa Igora Kašpera dobre osobne poznám a dlhodobo sledujem jeho podnikateľskú a aj politickú kariéru v Banskej Bystrici, začala som vo svojich blogoch upozorňovať, a nielen ja, na to, že tento človek je absolútne nevhodným kandidátom na akúkoľvek verejnú funkciu.

Richard Sulík sa so mnou dokonca aj osobne stretol, práve kvôli osobe Igora Kašpera. Výsledok nášho stretnutia však bol: Igor Kašper je vhodný kandidát opozície na primátora. Postupne Igora Kašpera začali podporovať aj ostatné opozičné politické strany: KDH, Progresívne Slovensko a SME Rodina -Boris Kollár.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bola to však strana SaS, ktorá podnikateľa Igora Kašpera presadila ako spoločného opozičného kandidáta na primátora. Pôvodne mal totiž na post primátora Banskej Bystrice kandidovať Martin Klus, ale ten sa svojej kandidatúry vzdal v prospech svojho dobrého kamaráta, už spomínaného podnikateľa Igora Kašpera, dnes člena strany SME Rodina.

Exsmerák a neúspešný politický kandidát podnikateľ Igor Kašper ( v strede), dnes člen strany Sme Rodina-Boris Kollár
Exsmerák a neúspešný politický kandidát podnikateľ Igor Kašper ( v strede), dnes člen strany Sme Rodina-Boris Kollár (zdroj: bbonline.sk)

Kto je Igor Kašper, novopečený člen strany Sme Rodina - Boris Kollár a viacnásobný neúspešný politický kandidát ?

  • v roku 2O10 kandidoval do Mestského zastupiteľstva (MsZ) ako nezávislý kandidát

  • v roku 2014 kandidoval do MsZ ako kandidát koalície SMER-SD, SNS, bol členom poslaneckého klubu týchto strán

  • v roku 2015 si podal prihlášku do strany SMER-SD

  • v roku 2015 sa taktiež uchádzal o členstvo v SNS a o miesto ekonomického poradcu v odbornom kabinete predsedu SNS Andreja Danka

  • v roku 2017 neúspešne kandidoval v krajských voľbách ako nezávislý kandidát na post župana, predtým však požiadal Smer -SD aj SNS o ich politickú podporu v týchto voľbách. Svoju kampaň mal postavenú na kritike Jána Luntera.

  • v roku 2018 opäť neúspešne kandidoval na post primátora Banskej Bystrice ako stranícky kandidát opozičnej koalície SaS, OĽaNO, KDH, PS, SME Rodina

  • v roku 2018 vstúpil do strany SME Rodina - Boris Kollár. V čase, keď novozvolení mestskí poslanci skladali svoje poslanecké sľuby, tak podnikateľ Igor Kašper, podľa portálu bystricoviny.sk, dovolenkoval v Thajsku a to priamo v luxusnej vile svojho nového straníckeho šéfa Borisa Kollára, ktorý ho mal osobne presadiť rovno do krajských štruktúr svojej strany. 

Počas predvolebnej komunálnej kampane som vo svojich blogoch neustále kriticky upozorňovala na aktivity podnikateľa a politika Igora Kašpera. Taktiež som opozičné strany, ktoré ho podporovali, upozorňovala na to, že Kašper vo voľbách prehrá a svojich podporovateľov stiahne so sebou k politickému dnu. Nakoniec som mala pravdu a opozícia na čele s Kašperom komunálne voľby v Banskej Bystrici prehrala na plnej čiare. Za totálnou porážkou opozície v komunálnych voľbách v Banskej Bystrici stojí práve Igor Kašper, ktorý pôsobil na jej čele ako opozičný volebný líder. Voliči totiž veľmi kriticky vnímali nielen jeho politickú prelietavosť naprieč celým politickým straníckym spektrom, ale hlavne aj to, že po svojom 8 ročnom pôsobení v lokálnej politike sa nemal pred voličmi čím konkrétnym odprezentovať. Voliči svoje negatívne vnímanie osoby Igora Kašpera, ako lokálneho politika, preniesli aj na opozičné strany, ktoré ho podporovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako sa mi SaSkári a ich kandidát na primátora zo SME Rodina podnikateľ Igor Kašper vyhrážali priamo na ulici

Týždeň pred komunálnymi voľbami som, ako obvykle, išla pre syna do škôlky. Keď som prechádzala po námestí v centre mesta, všimla som si viacero ľudí oblečených v zelených reflexných vestách.

Najprv som si myslela, že sa na námestí deje niečo významné a títo ľudia len zabezpečujú plynulý prechod okoloidúcich.

Potom som zbadala Igora Kašpera a došlo mi, že sa nič významné nedeje, len kandidát na primátora Kašper, ako obvykle kampaňuje na námestí, t. j. rozdáva svoje letáky. Chcela som prejsť okolo, ako vždy bez povšimnutia, ale on zrazu vykríkol: "Aha, to je Súlovcová!" Ľudia v reflexných vestách spozorneli a mne v tej chvíli došlo, že to nie sú jeho obvyklí platení brigádnici, ale členovia jeho tímu, t.j. kandidáti opozičných politických strán na mestských poslancov.

Najprv ma oslovil poslanec Národnej rady za SaS pán Miroslav Ivan a upozornil ma, že na mňa kvôli môjmu blogu podá trestné oznámenie. Vec sme si ešte na mieste vydiskutovali.

Po rozhovore s Miroslavom Ivanom sa mi Igor Kašper začal na ulici vyhrážať, že na mňa po voľbách on a jemu blízki ľudia podajú sériu trestných oznámení a že sa kvôli mojim blogom uvidíme na súde.

Následne si ma na ulici pri rozhovore s Igorom Kašperom začal natáčať na mobil človek, ktorý o sebe tvrdil, že je okresný predseda opozičnej politickej strany SaS a skutočne ním aj bol. Ja som mu povedala, že si neprajem, aby ma natáčal, ale on v robení video záznamu mojej osoby aj napriek môjmu opakovanému dôraznému nesúhlasu pokračoval.

Medzitým mi začala do duše prehovárať pani Mária Urbanová, členka SaS, neúspešná kandidátka na poslankyňu a teraz pracovníčka regionálnej kancelárie SaS v Banskej Bystrici, aby som si dávala pozor na svoje zdravie, veď mám štyri deti a že mi to písanie blogov nemusí robiť dobre.

Hučali do mňa vtedy viacerí naraz, tak už si ani poriadne napamätám, čo vraveli tí ostatní. No bol to taký doslova frontálny verbálny útok desiatich na jedného.

Kašper, nová vrcholová posila v strane Borisa Kollára, sa mi na záver vysmial, že keby som ja kandidovala do Mestského zastupiteľstva, tak nezískam ani sto voličských hlasov.

Toto pouličné vyhrážanie sa mojej osobe nebolo zo strany člena SME Rodina Igora Kašpera vôbec ojedinelé, na moje blogy reagoval verejným šírením primitívnych klamstiev o mojej osobe, ako napr. že som najatá stranou Smer- SD a podobne.

Mimochodom, keď sa mi v roku 2017 vyhrážal saskár Martin Klus za blog, v ktorom som upozornila na jeho prepojenie s istou banskobystrickou podnikateľkou, tak mi svoju vyhrážku poslal aj na moju súkromnú mailovú adresu, ktorú mu mal poskytnúť práve jeho dobrý kamarát zo SME Rodina Igor Kašper.

"Hrdinovia" ulice

Samozrejme, že to, čo sa stalo Karolíne Farskej bolo oveľa nepríjemnejšie než to, čo sa stalo mne.

Ale pointa je tá istá. Hovoríte slušne a verejne nahlas svoje názory, ktoré si aj vyargumentujete, na čo máte v demokratickej spoločnosti úplné právo a ľudia, ktorí s vami nesúhlasia, namiesto slušnej diskusie, si Vás odchytia, najlepšie, keď ste sami na ulici a slovne vás atakujú a ešte si vás pri tom proti vašej vôli natáčajú na mobil. Samozrejme, že oni sú aspoň dvaja a vy sám. Ich cieľ je pritom jasný: zastrašiť vás a prípadne vás odradiť od vašich ďalších aktivít, ktoré im nie sú po vôli. "Hrdinovia."

A na záver by som ešte chcela pogratulovať Borisovi Kollárovi k akvizícii Igora Kašpera do jeho strany.

Je totiž silne pravdepodobné, že tak, ako potopil Igor Kašper opozíciu v komunálnych voľbách v Banskej Bystrici, tak pripraví o cenné hlasy voličov aj Kollárovu stranu SME Rodina.

Andrea Súlovcová

Andrea Súlovcová

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodila som sa a vyrastala v Žiline. Vyštudovala som politológiu a medzinárodné vzťahy na Fakulte sociálnych vied Univerzity Karlovej v Prahe a na Universidad Complutense v Madride. S manželom už 13 rokov žijeme v Banskej Bystrici, kde spolu vychovávame naše štyri deti. Profesne som pôsobila v mimovládnom sektore, v oblasti regionálneho rozvoja. Celý život sa zaujímam o veci verejné. Chcela by som, aby moje deti vyrastali v slušnej a dobre spravovanej spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu